П`ятниця, 29 Бер 2024, 04:30

Олександрійська загальноосвiтня школа-інтернат І -ІІІ ст.

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Навчання

Сучасний світ переживає докорінну зміну підходів до освіти та до соціокультурної політики в цілому. Це зумовлено переорієнтацією самого суспільного розвитку на розвиток людини, її особистісних і культурних якостей. Саме для XXI століття є характерним зростання розуміння того, що тільки людина є одночасно початком і кінцевою метою будь-якого соціального розвитку, а освіта має бути спрямована на загальний розвиток людини. Освіта XXI століття базується на вищому синтезі наукового гуманізму, розвитку в особистості розуму, творчих здібностей, духу соціальної відповідальності, балансі інтелектуальних, етичних, емоційних і фізіологічних компонентів індивіда.

Виконати такі завдання неможливо в умовах традиційної освіти - педагогіки примусу й вимогливості, яка ґрунтується на підставі зовнішньої мотивації діяльності.

Саме з цієї причини декілька років тому педагогічний колектив школи-інтернату почав працювати над актуальною загальношкільною методичною проблемою «Особистісно зорієнтоване навчання і виховання як ефективний засіб гуманізації школи». 

 В ході практичної діяльності педагогами школи були розроблені методичні рекомендації щодо врахування психологічних аспектів під час активізації пізнавальних інтересів в умовах гуманізації навчально-виховного процесу, методичні рекомендації по зниженню інформаційної функції вчителя і підвищення його ролі як організатора навчально-пізнавальної діяльності учнів за демократичним стилем взаємостосунків «учитель-учень», методичні рекомендації щодо превентивного виховання дітей в системі особистісно орієнтованого виховання, методичні рекомендації по роботі з дітьми, схильними до девіантної поведінки.

Були вироблені рекомендації щодо збереження психофізичного здоров'я учнів, рекомендації щодо оптимального варіанту зниження навантаження на учнів, заходи, що мають проводитися на уроці, які спрямовані на попередження неуспішності школярів, рекомендації щодо створення ситуації успіху учнями на основі індивідуального та диференційованого підходу.

Олександрійська загальноосвітня школа-інтернат - це специфічний заклад, це школа-інтернат для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування. До інтернату приходять діти психічно та душевно травмовані, соціально-педагогічно занедбані. А розкрити душу дитини, виявити її бажання, нахили та вміння нелегка справа. Створена в школі психолого – медико - педагогічна комісія об'єднала висококваліфікованих спеціалістів, метою яких є виявлення особливостей індивідуального розвитку дитини, її навчальних можливостей, визначення адекватних умов навчання, виховання, корекції та реабілітації.

Корекційно - розвивальна робота є одним із напрямів психологічної роботи. Вона проводиться у вигляді розвивальних і корекційних занять, тренінгів. Розвивальні заняття спрямовані на розвиток актуальної зони дитини, а саме: вмінь, навичок, пізнавальних інтересів, загальних і спеціальних здібностей, емоційно-вольової сфери, етичних норм і правил поведінки. Корекційні заняття спрямовані на роботу над уже сформованою в дитини проблемою, на виправлення особливостей технічного розвитку, що перешкоджають оптимальному розвитку дитини й ефективної адаптації до життєвих умов. Головною метою корекційно-відновлюваної роботи є становлення та виховання соціально-активної особистості, небайдужої до процесів, що відбуваються навколо, громадянина, патріота своєї сім'ї, свого колективу, рідного міста, держави.

Позитивну роль в підвищенні навчально-виховного процесу, прогнозування перспективи розвитку школи-інтернату відіграла робота методичної ради.

Основними напрямками методичної роботи було впровадження в практику роботи вчителів та вихователів:

1.     Інноваційних позитивних педагогічних ідей.

2.     Нових методів і технологій, які забезпечували   якісне засвоєння навчального матеріалу (зокрема, особистісно

зорієнтована технологія навчання).

3.     Нетрадиційних форм організації навчального процесу.

4.     Диференційованого індивідуального підходу до навчання і

виховання.

 

Творча праця педагогічного колективу, зміцнення матеріальної навчальної бази школи, творче застосування інноваційних навчальних технологій — все це дало змогу забезпечити якість знань учнів, більш цілеспрямовано здійснювати їх трудове навчання і професійну орієнтацію.