П`ятниця, 19 Кві 2024, 08:38

Олександрійська загальноосвiтня школа-інтернат І -ІІІ ст.

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Виховання

Знання, вміння та навички, котрі  молодь набуває й виробляє, навчаючись у школі, беззаперечно є важливими. Разом із  цим, сьогодні набуває актуальності  поняття компетентності  учня, що визначається багатьма чинниками. Компетентності є тими індикаторами, що дають змогу визначити готовність учня-випускника до життя, його подальшого особистісного розвитку й до активної  участі в житті суспільства. Завдання сьогоднішньої  освіти полягають не лише в наданні  основ знань з різних предметів, а й у формуванні різнобічно розвиненої, духовно і  морально зрілої особистості, готової  відповісти на виклики сучасного життя. Мета виховання - морально-духовна, життєво компетентна особистість, яка успішно само реалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професюнал.

Сучасний зміст виховання в Україні - це науково обгрунтована система загальнокультурних і національних цінностей та сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують  її  ставлення до сусшльства і держави, інших людей, природи, культури, самої себе. Одним із  провідних завдань, які стоять перед освітою України, є формування особистості  громадянина демократичного суспільства. Громадянська освіта  є визначальним фактором розвитку правової  держави, соціального становления людини XXI століття.

Громадянська освіта - це систематична підготовка людей до суспільного життя в умовах демократії. Це складна система, що поєднує громадянські знания про державу, і  символіку, права та обов'язки громадянина; досвід участі в суспільному житті; громадянські  норми, установки, цінності  громадянина демократичного суспільства.

Метою громадянської  освіти в загальноосвітній школі  є створення умов для пробудження громадянських почутів таких, як: висока громадянська відповідальність, готовність до усвідомленої  компетентної  участі  у громадському і політичному житті  країни, усвідомлення цінності  свободи та прав людини.

Середня загальноосвітня школа є важливою ланкою в системі освіти у процесі  формування громадянськості  людини. Саме тут відбувається початковий етап соціалізації  особистості, саме тут дитина отримує  перші знання про державу, громадянські  цінності, демократичні  відносини, права і свободи громадян.

Тому в новому навчальному році  педагогічний колектив буде працювати над проблемою "Реалізація "Концепції  громадянського  виховання особистості в умовах розвитку української  державності", а саме: «Становлення громадянина-патріота».

Одним із  напрямів  упровадження громадянської  освіти в школі  є формування громадянських знань через актуалізацію власного Я, вияв кожним індивідом своєї  самобутності, власного уявлення про державу, символіку, громадянство і т.д., оцінку на емоційному рівні себе як учня громадянина, власного обов'язку та відповідальності, своєї значущості для суспільства. Через розуміння власної  цінності  настає  розуміння  цінності  інших людей, народу, держави.

Другий напрям роботи щодо виховання громадянськості - формування позитивних взаємин у дитячому колективі. Участь дітей у спільних справах, залучення до взаємодопомоги, взаємовідальності, формування позитивних міжособистісних стосунків у колективі  сприяє вихованню громадянських почуттів.

Третім напрямом громадянського виховання є участь школярів у різних видах  діяльності  громадянського спрямування: участь в учнівському самоврядуванні, благодійних акціях, що сприяє  вихованню свідомого громадянина-патріота.

Завдання шкільної ради профілактики є перевиховання школяра, попередження правопорушень та негативної поведінки серед неповнолітніх.Головну роль у перевихованні учнів відіграє покращення їхніх особистісних стосунків з однолітками та досягнення ними успіху в різних видах позитивної діяльності (навчання, виробничій діяльності, спорті, технічній та художній творчості). Негативне в особистості викорінюється лише в тому випадку, коли воно буде переможене позитивним; педагоги школи будь-якими методами стимулюють його зростання. Досягнення позитивного результату вдається не окремими  позитивними виховними заходами, а застосуванням цілої системи засобів, які використовуються протягом тривалого періоду.

Система запобігання негативним відхиленням у поведінці та перевиховання включають шість компонентів.

- Виявлення учнів, схильних до порушень дисципліни, норм молралі та права, які відстають у навчанні в масштабі класу, школи.

- Визначення причин відхилення у поведінці та моральному розвитку, а також індивідуальних психологічних особливостей особистості.

- Складання плану педагогічної корекції особистості та усунення причин моральної деформації, відхилень у поведінці (визначення цілей педагогічного впливу, його засобів, головних ланок, етапів, виконавців).

Саме такі завдання ставить перед собою рада профілактики нашої школи, до складу яких входять досвідчені педагоги, психолог, соціальний педагог, юрист, педагог – організатор, інспектор кримінально – виконавчої інспекції, головний спеціаліст міського центру служби у справах дітей Олександрійського міськвиконкому.